teisipäev, 15. jaanuar 2019

YFU reis Rochasse

Hola!

Viimasest YFU reisist on juba küll omajagu aega möödas, aga mõtlesin, et võiks lõpuks nüüd sellest kirjutada :)

Käisime 3.-9. detsembril YFU Uruguayga jällegi reisil. Seekord käisime Rocha maakonnas, kuhu võis tulla ka Pedro meiega kaasa. Kui ta oleks mõne eksami läbi kukkunud, poleks ta tulla saanud, kuid õnneks nii ei juhtunud. Niisiis juba 2. detsembril, päev enne reisi, läksime Pedroga Montevideosse ning jäime ööseks Felipe juurde. Sellel õhtul saime veel kokku kolme teise vahetusõpilasega ning vaatasime Montevideos ringi.

Proovisin sellel päeval esimest korda elus churrosid. Pildil mu hostvend Pedro ja prantslanna Lea

Pildiotsingu uruguay departamentos tulemus
Uruguay kaart
3. detsembril kogunesime kell 9 Montevideo bussijaamas Tres Cruceses (Kolm Risti) teiste vahetusõpilastega ja alustasime sõitu La Pedrerasesse (linn Rocha maakonnas). Sõit kestis umbes kolm tundi. Muidugi magasin nagu eelminegi kord terve tee. Kui kohale jõudsime, olime kõik täiesti higised, sest õues oli 27 kraadi ning pidime oma kohvreid tirima kruusa tee peal 2 kilomeetrit. Kui olime toad ära jaganud, hakkas võidu peale jooks duššide juurde. Esimesed kaks päeva olid väga rahulikud – päeval käisime rannas ja õhtul mängisime mänge. Teise päeva õhtul avasin kaasavõetud Eesti Mesikäpa kommid, mida kõik väga armastasid. Eriti innukalt sõi neid teine Eestist pärit vahtusõpilane Johannes. Viimati sai ta neid esimesel kuul kuni tal enda kaasavõetud kommid otsa said :)

Johannesega, üle nelja kuu nägime taas!!

Üks vabatahtlikest, Lucia ehk Lu

Kolmandal päeval ehk 5. detsembril läksime Santa Teresasse. Seal käisime vanas kindluses, mis praegu on militaarkaitse all. Kuigi see on külastajatele avatud, siis pidime seal käituma korralikumalt kui tavamuuseumites. Kuna tegu on siiski Uruguayga ja kindlus oli suhteliselt maakohas, siis väljas nägime lehmakarja vabalt jalutamas (Uruguays on 4 korda rohkem lehmi kui inimesi ehk umbes 12 miljonit). Hiljem läksime väiksesse loomaaeda. Nägin esimest korda hirve ja paabulindu ühe meetri kauguselt, sest nad olid seal vabalt. Kui Santa Teresas olid loomad ja kindlus nähtud, siis suundusime Punta del Diablosse. See on väike mereäärne linn, kus elavad lillelapsed. Paljud tüdrukud lasid seal endale teha patsi koos merekarpide ja kivikestega.

Taanlane Asta

6. detsembri hommikul, kui olime pannud valmis endale lõunasöögi, milleks oli Milanesa võileib (muidu süüakse kõike eraldi, aga meil polnud seda võimalust), suundusime Cabo Poloniosse, mis on veel suurem lillelaste linn, kui eelmisel päeval nähtud Punta del Diablo. Sealsed inimesed elavad oletatavasti ilma elektrita ja nende põhiliseks sissetulekuks on kalapüük, sest kõikjal ümbritseb meri. Kuigi meile öeldi, et mitte üheski majas pole elektrit, siis nägime ühe maja katusel teleka jaoks kaablit :) Võtsime Cabo Polonios päikest ja mõned tahtsid minna ujuma, aga lained olid liiga suured. Kõndisime sellel päeval nii palju, et õhtul ikka jalad tulitasid korralikult. Selle jalutuskäigu üheks peatuseks oli hüljeste nägemine. Kurb oli see, et terve päev oli õues nii suur tuul, et külm näpistas vaatamata sellele, et mul oli seljas kolm kampsunit.
Ühed kõige armsamatest vahetusõpilastest, vasakult: sakslased Emilia ja Leonie

Sakslane Kathy, kes elab hetkel samas peres, kus eelmisel aastal elas Eesti poiss
Mõlemad lasime oma juukseid lõigata Leal selle reisi jooksul

Viiendal päeval oli minu grupi (reisi alguses jagati kõik gruppidesse, et ei tekiks segadust, kes teeb süüa, kes koristab jne) kord teha süüa. See grupisüsteem oli natuke vigane, sest minu grupp tegi ainult ühe korra süüa ja koristas kaks korda, kuigi üks teine grupp tegi süüa kolm korda ja koristas kaks korda. Peale söömist läksime La Palomasse. Käisime seal tuletornis ja hiljem sõime jäätist!!!

Anna Marie USAst
Viimasel kahel päeval olime lihtsalt oma hostelis ja käisime rannas. See oli viimane kord, kui nägin kahte vahetusõpilast, tüdrukut Hollandist ja poissi Taist, sest mõlemad läksid paar päeva tagasi oma koduriiki tagasi. Tüdruk oli siin viis kuud ja poiss tuli juba eelmisel jaanuril ehk ta teadis ka Andreast, Birgitit ja Kertut, vahetusõpilasi Eestist, kes olid siin vahetusaastal 2017./2018. õppeaastal. Samuti on juba teada, et jaanuari lõpus toimuval KASil (keskaasta seminaril) tuleb siia umbes viis uut õpilast üle maailma.

Vasakult: soomlane Aukusti, tšehhikas Tereza ja mina
Sain ka lõpuks üles laetud mõlema reisi, kus oleme käinud, videod. Sellepärast tuli ka reisi postitus nii hilja :)